Subject: FW: Poola riigi infosüsteemi jaoks XaDES formaadis elektroonile allkirja andmine Eesti ID kaardiga
From: Jürgo Loo <[email-masked]>
To: "ria" <[email-masked]>, "Carolina Leis" <[email-masked]>, "Automaatvastus" <[email-masked]>
Cc: Gert Auväärt <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Mar 2024 16:39:21 +0200

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Tere.

Edastan ühe küsimuse. Tuleb tunnistada, et Eesti ID kaardiga ei saa Poola 
dokumentidele veel kehtivat digiallkirja anda, kui sellises vastastikuses 
tunnustamises ei ole Poola ja Eesti valitsused kokku leppinud.

Kas oleks võimalik RIA poolt kommenteerida seda küsimust - nimelt kas/kuidas 
Eesti ID kaardiga saaks anda XaDES formaadis allkirja - kas ei ole ja kui 
ei, siis miks ei ole - kas on plaanis ja, kui ei ole plaanis, siis mis on 
takistused. Küllap seda küsitakse jälle.

Artur Kuczmowski õigusbüroost Thompson <https://www.thompsonstein.com/> 
&Stein, kes pakub nii Eestis kui ka Poolas ettevõtjatele õigusteenust, on 
selle probleemi lahendanud volituse kaudu, st ühes riigis tegutsev ettevõtja 
annab T&S esindajale volituse ja selle alusel viimane esitab teises riigis 
vajalikud avaldused/allkirjad.

Lugupidamisega

Jürgo Loo

Konsulaarnõunik

Eesti Suursaatkond Varssavis

Karwinska 1, 02-639 Varssavi, Poola

Tel. (48 22) 881 1810

 <http://warsaw.mfa.ee> http://warsaw.mfa.ee

From: Jüri Järv <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 4, 2024 11:50 AM
To: Estonian Embassy in Warsaw <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Poola riigi infosüsteemi jaoks XaDES formaadis elektroonile 
allkirja andmine Eesti ID kaardiga

Tere päevast,

Asutasime ettevõtte, Logistrik Poland zoo, ning meil on kahe nädala jooksul 
peale asutamist vaja esitada kasusaajate andmed (tähtaeg täna).
Meid abistanud büroo on saatnud meile info, et vastavad andmed tuleb esitada 
allkirjastatult tuleb XaDES formaadis (allkirjastatud XML fail peab nende 
sõnul olema laiendiga xml.xades).

Oleme oma arendajatega näinud kurja vaeva, et meil kasutuses oleva .asice 
formaadist õige fail kätte saada, kuid vaatamata sellele, et saadetud failid 
on https://verifysignature.eu/verification/ ja 
https://dss.nowina.lu/validation keskkondade poolt kehtivad, ei ole kahjuks 
need Poola süsteemi poolt aktsepteeritavad. Lisaks oleme konsulteerinud RIA 
tehnilise toega, kuid Poolale sobivat lahendust ei ole leidnud.

Pöördungi nüüd teie poole, et küsida, kas teil on kokkupuudet teemaga, 
kuidas Eesti ID kaardiga saaks anda XaDES formaadis allkirja?

Tänulik tagasiside eest.

Tervitades

 Jüri Järv

 +372 501 8003

 Managing Director for Logistrik OÜ

 CEO at Logistrik Estonia OÜ

 CEO at Logistrik Latvia SIA

 CEO at Logistrik Lithuania UAB

 www.logistrik.com/ <http://www.logistrik.com/>

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4wSb1fXUQCp74OHQLMVEpTuVP-L5Eiq5-WjxuXUkBN-IxZX_e0qIFn3B1QlAnQWREZN3aJ-_kE>

****** Legal Notice ******

This email and any attachments are confidential and may contain privileged 
or proprietary information. If you are not the intended recipient, please 
notify the sender immediately and delete this email and any attachments. Any 
unauthorised use, disclosure, copying, or distribution of this email or any 
attachments is prohibited.

Copyright © 2024 Logistrik <https://admin.google.com/u/3/goog_85901436> ™. 
All rights reserved.